15 marca 2014

Targi edukacyjne






"Wystąpienie >>Widzieć  więcej - o możliwościach książki obrazowej<< stało się inspiracją dla nauczycieli do poszukiwania rozwiązań w mało znanym dla nich dotąd obszarze".

Bardzo liczę na to, że wczorajsza prezentacja dotycząca "orygnalnych rozwiązań" i pytań czym może być oraz jak wyglądać lektura (przed)szkolna zaintrygowało przeszło setkę uczestniczek konferencji zorganizowanej przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
Starałam się zachęcić do przyjrzenia się zaletom książek obrazowych i udowodnić ile można zrobić dla krytycznego czytania - tekstu i obrazu. Z pomocą najprostszych środków.

Wbrew pozorom sytem nie jest "betonem". Warto zachęcać do uważnego spojrzenia i do tego by widzieć więcej. W książkach i ich możliwościach.  Proces w toku - nauczyciele zaproszeni na lekcję pokazową do jednej z otwartych (publicznych) szkół podstawowych.

Kolejna okazja - w maju, podczas Polskich Dni Montessori  >> Widzieć więcej. Współczesna Książka obrazowa szansą na rozwój edukacji językowej i doświadczeń dziecięcych w praktyce pedagogicznej grup pracujących według koncepcji Marii Montessori

3 komentarze:

mala_forma pisze...

Gratuluję!
I mocno trzymam kciuki za dalszy tok procesu:)

poza rozkładem pisze...

Dzięki :) Trzymaj za mój idealizm...

Anonimowy pisze...

gratuluję, Aniu, jesteś najlepszym rzecznikiem książki, nie tylko obrazowej