"Wystąpienie >>Widzieć więcej - o możliwościach książki obrazowej<< stało się inspiracją dla nauczycieli do poszukiwania rozwiązań w mało znanym dla nich dotąd obszarze".
Bardzo liczę na to, że wczorajsza prezentacja dotycząca "orygnalnych rozwiązań" i pytań czym może być oraz jak wyglądać lektura (przed)szkolna zaintrygowało przeszło setkę uczestniczek konferencji zorganizowanej przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
Starałam się zachęcić do przyjrzenia się zaletom książek obrazowych i udowodnić ile można zrobić dla krytycznego czytania - tekstu i obrazu. Z pomocą najprostszych środków.
Wbrew pozorom sytem nie jest "betonem". Warto zachęcać do uważnego spojrzenia i do tego by widzieć więcej. W książkach i ich możliwościach. Proces w toku - nauczyciele zaproszeni na lekcję pokazową do jednej z otwartych (publicznych) szkół podstawowych.
Kolejna okazja - w maju, podczas Polskich Dni Montessori >> Widzieć więcej. Współczesna Książka obrazowa szansą na rozwój edukacji językowej i doświadczeń dziecięcych w praktyce pedagogicznej grup pracujących według koncepcji Marii Montessori
3 komentarze:
Gratuluję!
I mocno trzymam kciuki za dalszy tok procesu:)
Dzięki :) Trzymaj za mój idealizm...
gratuluję, Aniu, jesteś najlepszym rzecznikiem książki, nie tylko obrazowej
Prześlij komentarz