Na zaproszenie Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadr Kierowniczych Oświaty, okazji IX Kongresu Zarządzania Oświatą, dzisiejsze spotkanie: "WIDZIEĆ WIĘCEJ. O roli obrazu i edukacji kulturalnej na przykładzie projektu „Mały Kinematograf”. Dziś w Muzeum Kinematografii były warsztaty pokazowe z udziałem dzieci z jednego z łódzkich przedszkoli, spotkanie z ponadczasowym "Kłopotem" Iwony Chmielewskiej (wydawnictwo Wytwórnia), sporo książek i moja prezentacja o tym, co począć z czymś co jest najbardziej dostępnym i bliskim tekstem kultury - ksiażką obrazową.
Mnie najwięcej frajdy sprawiła prelekcja "Patrzeć a widzieć. Techniki rozwijania kreatywności u dzieci a praca z książką obrazową": Monika Just - pedagog, dydaktyk, trener twórczości, Nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Ze studentami kierunków pedagogicznych Uniwersytetu Łódzkiego, Społecznej Akademii Nauk oraz Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi zgłębia wiedzę z zakresu metodyk przedmiotów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz psychodydaktyki twórczości. Zakochana w książkach obrazowych pokazuje co mają wspólnego z pedagogiką twórczości i ile znaczyć może np. "Pomelo", m.in. w kontekście rozwijania myślenia pytajnego.
3 komentarze:
Wszystko super, tylko czemu na tej sali tyle pustych miejsc?
A na warsztaty z myślenia pytajnego sama chętnie bym się zapisała!:)
to jest pytanie do tych, którzy nie przyszli, a mogli tam być, bo wiedzieli o wydarzeniu
warsztaty były świetne, inspirujące - nie tylko dla nauczycieli przedszkolnych :)
Jak widać, któraś z uczestniczek//któryś z uczestników wspomógł mnie w opowiedzi na pytanie. Wiem, że zapisanych było więcej osób, dotarła jakaś 1/3, może 1/4;
A co do myślenia pytajnego - trzeba czytać Pomelo ;)
"Anonimowy" - dziękuję za miłe i ważne dla mnie (dla nas) słowa.
Prześlij komentarz